Fenerbahçe Alanyaspor Maçında Kural Hatası Var mıydı?

Lige fırtına gibi başlayan Alanyaspor Fenerbahçe deplasmanında 3-1 gibi net bir skorla rakibini geçerek liderlik koltuğunu korudu. Maça damgasını vuran ise Fenerbahçe taraftarı ve bazı futbol otoritelerinin kural hatası olduğu iddiası.

Fenerbahçe Alanyaspor Maçında Kural Hatası Var mıydı?
Fenerbahçe Alanyaspor Maçında Kural Hatası Var mıydı?

Lige fırtına gibi başlayan Alanyaspor Fenerbahçe deplasmanında 3-1 gibi net bir skorla rakibini geçerek liderlik koltuğunu korudu. Maça damgasını vuran ise Fenerbahçe taraftarı ve bazı futbol otoritelerinin kural hatası olduğu iddiası.

Alanyaspor ile Fenerbahçe arasında oynanan mücadelede ev sahibi ekibin attığı birinci ve ikinci gol tartışmalara neden oldu. Bunun sebebi ise Akdeniz ekibinin gollerinde kurala aykırı durum olduğu iddiası.

Alanyaspor'un Papiss Cisse ile bulduğu ikinci gol, kural hatası iddialarını gündeme getirdi. Kaleci Altay'ın topu oyuna soktuğu anda Cisse'nin rakip ceza sahası içerisinde olduğu kamera görüntülerinde ekrana yansıdı.

 

Kale Vuruşunda Forvet Oyucularının Ceza Sahası Dışında Olması Gerek

Kale vuruşlarında artık oyuncular topun oyuna girmesi için ceza sahası dışına çıkması gerekmiyor. Ancak hücum oyuncularının top oyuna girene kadar ceza sahası dışında olması gerekiyor.

İşte konuyla ilgili yapılan yorumlar;

BeinSports Spikeri Güntekin Onay: "Kuralda 'Kaleci çabuk kullanırsa forvet oyuncusu ceza sahasını terk etmemiş olabilir' diyor. Avantajını kaybeden için kural işlemez diyor"

TRT Spor Spikeri Ersin Düzen: "Kurallara göre aut atışında eğer rakip oyuncu (Cisse) ceza alanını terk edecek zamanı bulamazsa ve burada kale vuruşuna müdahale etmezse kural hatasına girmiyor."

Eski Hakem Deniz Çoban: "Alanyaspor'un ikinci golünde 'kural hatası var' diyenlere katılamam."

 

Taç Atışı Kurala Aykırı İddiası

Alanyaspor'un ilk golünde de kural hatası iddiası bulunuyor. Akdeniz ekibinin taç atışını yanlış yerden kullanmasına rağmen hakem Halis Özkahya'nın taçı yeniden Alanya lehine kullandırması futbol kurallarına uymuyor. Kurala göre taçın el değiştirmesi gerekiyor.

 

Taç Tekrarlanırsa El Değiştirir

Konuyla ilgili bir değerlendirmede bulunan eski hakem Deniz Çoban, "Alanyaspor'un ilk golünden önce spiker 'Hakem yanlış yerden taç atan Alanyaspor oyuncusunu uyardı, yerinden atılmasını istiyor' diyor. Böyle bir durum gerçekleştiyse çok büyük bir hata var. 'Yanlış yerden kullanımdan dolayı taç tekrarlanırsa' aynı takım kullanamaz" dedi.

Tüm bu tartışmaların arasında futbol federasyonu maçın iptal isteğine cevap verecek mi? Bu sorunun cevabı önümüzdeki günlerde netlik kazanacak.